Gepost door: stefaanVK | augustus 16, 2010

Puntjes op de i

Dit weekend de laatste rechte lijn van dit seizoen ingezet. Zaterdag ‘La Pittoresque’ gereden in Natoye. Ik koos, wegens tijdsgebrek, voor de rit van 140 km. Echt zware hellingen zaten niet in het parcours, maar een aantal hellingen mochten er wel zijn.

Vooral de helling naar Felenne toe, een kilometer of 3 klimmen. Ook in Houyet lag er nog iets mooi in het bos verstopt. Dar leek wel geen eind aan te komen. De eerste 60 km afgelegd met Nochain, van op de site wielertoerist.be. Wel plezant, je leert op die manier nog eens iemand kennen. Nochain was zich aan het voorbereiden op de Oëtztaler radmarathon een fietstochtje van 238 km door de Alpen. Straffe kost.
Vanaf de splitsing tussen 194 en 142 stond ik er alleen voor. Gedurende 30 km zag ik niemand voor me, noch achter me. Net voor de klim naar Felenne stoven me 3 man voorbij, om me er direct af te rijden. Dachten ze. Zodra de klim begon zongen ze al wat toontjes lager en moesten ze er terug af. Aan de voet van de klim naar Winenne, ambetant stukste (gelukkig ken ik die streek goed, dus ik wist wat er kwam) sloten ze terug aan, om vervolgens terug te lossen. Na de bevoorrading kwamen ze niet meer terug. De beklimming naar Feschaux was net te lang en hun achterstand op de top te groot om terug te keren. In Houyet nog een hele mooie klim door het bos met enkele haarspeldbochten, en toch en kleine 2,5 km lang.
Na net geen 5 uur had ik 141 km achter de wielen. Dik 28,1 gemiddeld door de Ardennen. De Vélomédiane is nog 30 km langer en bijna dubbel zoveel hoogtemeters. Daar zal ik echter niet alleen moeten rijden, maar de snelheid zit goed.
Zondag, een traditionele clubrit met de A-ploeg. Het was de bedoeling rustig in de wielen te blijven, maar uiteindelijk nam ik het meeste kopwerk voor mij. Vooral toen de wind pal op kop stond. Nuttige training. Via Nokereberg naar den Ast, over de kasseien van Wannegem-Lede. Uiteindelijk 95 km tegen 27,4 gemiddeld. Hierin ook de rit van en naar het lokaal, waar ik het meestal iets rustiger hou.
Aangezien het in de voormiddag droog gebleven was, geen druppel regen gehad onderweg, reed ik na de middag nog met de fiets naar Opwijk. Verjaardagsfeestje van mijn petekind. Jammer genoeg zat de wind ongeveer de volledige rit pal op kop. Tot Aalst langs het jaagpad van de Dender, en dan een lokale fietsroute. Net 45 km, en ongeveer 27,6 gemiddeld. Een weekend van 280 km dus. Geen druppel regen gehad gans het weekend. Maar ik was nog geen kwartier in Opwijk of de hemelsluizen gingen open. Vanaf nu rusten, volgend weekend een tochtje in de buurt, daarna rust tot de Vélomédiane. Ik wil eindelijk eens goud halen in een cyclo. Daarvoor moet ik wel 170 km aan 27 gemiddeld rijden door de Ardennen, maar we gaan het proberen.


Plaats een reactie

Categorieën