Gepost door: stefaanVK | augustus 23, 2010

Kastelentocht

Vrijdagavond ging ik nog even de beentjes gaan losrijden, niet echt met de bedoeling om te testen, maar anders zit je toch maar in de zetel. Nog even 45 km met slechts 1 helling erin die in tempo afgewerkt werd.
Zaterdag dan de voorlaatste zaterdagrit van dit jaar gefietst. De Kastelentocht in Idegem is intussen al een klassieker die ik al verschillende keren gereden heb. Zonder echt zware hellingen maar constant op en af.
Al snel zat ik in een groepje met 9, 3 duo’s en de rest enkelingen zoals ik. De mannen van Zandbergen en de S-Bikes mannen hielden er een stevig tempo op na. Toen deze op de bevoorrading uitgebreid gingen tafelen reden we dan maar met 5 verder. Het overgebleven duo, de Roeve fietsers hielden het tempo al even strak. Uiteindelijk bleven we nog met 3 over. De anderen dienden uiteindelijk, op één van de vele klimmetjes de rol te lossen. Finaal 135 km op de teller, nog voor de middag was ik al gewassen. Er stond immers nog een babyborrel op de agenda.
Zondag, naast het feit dat het mijn verjaardag was, met de E-ploeg meegefietst. Tempo constant boven de 30, een laatste snelheidstraining. Op de hellingen hield ik met afzijdig, de inspanningen van gisteren hingen er nog in. Finaal spatte de groep, 16 man, op de laatste helling, de voor ons gekende Potteree, uit elkaar. In het tweede groepje haalde ik de top, bleek dat er slechts 2 voorop waren, dan 5 (waaronder ikzelf) en de rest nog wat verder. 105 km op de teller, tegen 31 gemiddeld.
Samengeteld een weekend van ruim 250 km, inclusief die 11 naar het lokaal zondagmorgen. Waarvan 240 tegen ruim 31 gemiddeld.
Deze week heb ik verlof, zonder fiets, rust en recuperatie zijn nu het codewoord. En zaterdag de Criquelion of Vélomédiane. We gaan ervoor, voor de laatste zaterdagrit van het seizoen. Intussen ruim 8200 km op de teller dit jaar.


Plaats een reactie

Categorieën